Tuesday, October 12, 2010

imagination.

semua orang pun berimaginasi kan.
ayat mudah paham... berangan!

bayangkan kalau kanak-kanak tidak lagi berimaginasi tinggi.
stress kan diorang?

imagine pulak kalau kanak-kanak terlampau berimaginasi tinggi melampaui batas.
kita pulak stress.

kecik-kecik dulu aku selalu imagine benda-benda yang tak sepatutnya kita imagine.
imagine pasal tuhan. imagine pasal malaikat. imagine pasal nabi-nabi.

Barat pulak dengan ideologi dan gambaran 'angel' dengan sayap dan berpakaian putih.
ah! tu semua nak menipiskan iman aku la tu.

tapi orang zaman sekarang punya imaginasi sangattttttt di luar batasan.
tak bagi faedah pulak tu!

kalau betul kau ada imaginasi tinggi, buktikan!
buktikan dengan cipta kereta yang boleh terbang untuk aku.
menyampah aku tengok kereta yang ada sayap macam boleh terbang ditambah bunyi enjin yang turbo sangattttt grrrrrrrr...mengancam macam bunyi kapal, tapi bila jalan jammed, terkemut-kemut gak depan aku!

aku memang tengah berangan.



1 comment: