Saturday, November 20, 2010

jangan macam ni bang...


sorry.. you are in nursery zone!


pagi-pagi aku datang kerja seperti biasa.
hirup udara segar. fresh!

kerja ni sungguh mencabar. warning sekali lagi! kerja aku sungguh mencabar.
kalau kau nak rasa cabaran dia, kau try dulu handle dua tiga budak. average, sorang baby. sorang umur 3 tahun. sorang umur 5 tahun. ready?
pastu kau jaga dari pukul 7.30 pagi sampai pukul 5.00 petang.
syarat : jangan lari or pass kat orang lain.
kalau kau boleh handle, tolong ganti tempat aku kerja sekarang. diorang memang tengah cari pekerja tu. boleh aku blah cepat.

sambung cabaran part 2.
bila ada parent datang awal pagi bawak anak tengah melalak.
aku yang memberi senyuman penuh ikhlas di hadapan pintu, disergah & disoal siasat macam la aku ni serial killer. salahkan kami macam kepala anak dia dah berlubang.
eh?apa ni bang? [muka kau layak aku panggil pakcik tau tak!]. sebal betul aku orang macam ni.
tapi budi bahasa masih tinggi. aku diamkan je. orang muda kena hormat orang tua kan?
senyum ikhlas tadi pun dah boleh jadi sengih berbayar dah.
cara handle paling malas :
diri dengan muka memberi perhatian. angguk sikit. geleng-geleng. senyummmmmmmmmm sampai parents tuh blah. lambaikan tangan anda bersama anaknya yang ditinggalkan. sekian terima kasih makcik/pakcik.
kalau ada sedikit keberanian. kau fight sikit. guna physchology deal dengan mereka. paling-paling, esok luse dia boleh pindahkan anak dia. good job!

harapan sebelum aku quit kerja ni :
aku harap aku boleh bekalkan nasihat berguna untuk parents berkenaan.
erm... apa ek?

bersabar untuk 7 hari bekerja lagi.. sabar sabar!


2 comments:

  1. aku nak try gak..maslhnyejauh lah plak kau nak kesane..hehe

    ReplyDelete
  2. tggu kau balik sini la lumut. kalau ade kosong, nnt apply yer~
    gd luck wit ur work lumut!

    ReplyDelete