Monday, October 18, 2010

tak perlu la begitu...

hari ni internet laju.
boleh jadi stalker. bolah main komen-komen kat fb. boleh baca banyak blog. boleh usha gambar-gambar.

tiba-tiba tertengok folder gambar cousin kat fb. awek dia tag.
mula-mula boleh la senyum-senyum tengok kebahagian mereka. next pic, ok lagi. next next pic, aku tengok gambar macam dalam bilik hotel. orang lain tangkapkan kot gambar ni. next pic lagi. comfirm ni gambar tangkap sendiri. nauzubillah. bukan la nak cakap aku ni alim ke ape. tapi, rasa macam kesiannya parents dia kalau tau anak dia macam ni. tapi doa-doa jugak benda yang aku pikir ni tak betul.

tak habis lagi tengok album tuh. aku next next next kasi cepat sikit.
ok! kali ni memang kesian. sebab gambar time meet the future-in-law, awek die bertudung bagai. pastu, masuk kereta, tinggal berdua, tudung dah terbang entah ke mana.
mengeluh aku tengok...

bagi aku, kalau kau betul free-hair, tak perlu la nak hipokrit jumpa in-laws family kau pakai tudung bagai. setakat baju sopan, standard la. biarla in-law kau terima kau seadanya. and knowing my cousin's family, parents dia akan terima aje macam mana baik buruk menantu dia. tapi tak tau la pulak kalau menantu dia tak dapat terima.

kau dah besar. boleh pikir sendiri kan?
lagipun, kubur lain-lain.
btw, kalau jodoh panjang, kita bersaudara jugak.

kosong-kosong

No comments:

Post a Comment