Tuesday, December 7, 2010

Lembu punya pasal

SALAM MAAL HIJRAH 1432...
dah masuk tahun baru. mula dengan azam baru.
salah satunya, start berjogging.
dah lama simpan hasrat nak berjogging, tapi asyik tunda je.
at last, jadi jugak!

sebenarnya tak jogging. berjalan. jalan terkedek-kedek. tapi bila nampak nyonya baju hijau dah potong, baru nak jalan laju-laju. tak lama pandang depan, alamak! bukit pulak. penatnya... tapi sebab semangat nak jogging tu ada, redah aje. bukit, belukar, aku dah tak heran!

time nak balik, mulanya memang tak penat sangat. kitorang kena jalan kaki. no problem la. jalan kaki slow-slow, senja nanti sampai la.

elok je, lepas simpang, adik aku dah kat depan. aku terkedek-kedek lagi kat belakang. dia sound kata ada lembu kat belakang. aku toleh. err..tak pe kot. lembu tu kat seberang jalan.




aku pandang baju aku. MERAH!
aku toleh balik pandang lembu tu, comel giler lembu tu terkedek-kedek lari ke arah aku. haremmmmmm! apa nak buat ni?? aku terus angkat kaki, LARI laaaaaaa!!!!!!! memang tak cukup tanah aku lari. penat? takpayah cakap! nak eja perkataan P.E.N.A.T pun aku tak larat.


dengan nafas yang semput-semput, aku terus call ayah aku suruh jemput A.S.A.P...
tak kisah la kena gelak dengan budak-budak kat padang, kena tegur dengan makcik bermotosikal atau pakcik lori tayar bertanah, asalkan aku selamat dari kena tanduk dengan lembu!


lembu nih nak mesra-mesra pulak yer. senyumm sikit. senyummmmm




sayang lembu comel lari terkedek-kedek!

Kosong-kosong

No comments:

Post a Comment