Thursday, November 25, 2010

sepak penyepak menyepak tersepak pak pak pak!


friends
together.
happiness. sadness. craziness.

seronok hidup kalau kita jumpa kawan yang 'masuk' dengan kita kan? semuanya kita boleh share sama-sama. tapi, sedar tak..susahnya nak jumpa kawan yang macam tu.
kadang-kadang, awal-awal memang 'masuk'. tapi, lepas dua tiga bulan, semester berubah, angin dia pun berubah.

ada pulak, yang awal-awal kenal, molek aje. tapi bila dah start berpasang-pasangan, i love you, i miss you muah muah... berubah.
180 degree.
tapi ini, tak mahu lebih-lebih. sebab kita ni sendiri pun terumbang-ambing. tak tahu lagi macam mana kan.

sedihnya... bila kawan kita, terus mengikut jalan hitam bila kita dah tolong pimpin dia ke jalan terang benderang. ape? nak bagi torchlight pulak?

aku ada sahabat yang telah mengecewakan aku. seperti itu.
ye! aku mengaku, aku salah kerana tak tolong luruskan jalan yang bengkang-bengkok itu. tapi, macam mana kalau dia sendiri tak nak menolong diri sendiri kan?
mungkin dia dah pernah luahkan kemaafan.
tapi buat apa, kalau itu hanya sekadar luahan di bibir. aku tahu, hati dia bukan selembut itu. maksud aku, ketika itu.
semuanya beralasan. dan aku tak suka!

maaf andai aku tidak melayanmu seperti seorang sahabat seadanya
selepas peristiwa kelmarin.
and i'll be one of the bullshitters...

In real life, no one really cares about you. When youre in trouble, only 2 out of 10 will stay with you, giving their hands and say "Dude, let me help you". While, the others (who I'll call 'em fcking bullshitters), will come to you, asking "Hey wassup?", and then walk away. ~ Eppi Bin Ancker

credit to The Other Khairul for this telling.

2 comments: